Kapcsolat fenntartása
KONFLIKTUSOK TISZTÁZÁSA, ÚJRAKERETEZÉS, MEGÁLLAPODÁS
- szociális konstruktivizmus
- társas észlelés
- belső konfliktus
- a konfliktus fázisai
- a konfliktus szintjei
- tisztázás vs. válaszkényszer
- az emberi elme “edzése”
- hasznos és kevésbé hasznos mintázatok
- időnyomás és társas nyomás
- megoldásközpontú vs érzelemközpontú válaszok
NYITOTTSÁG MÁSOK VALÓSÁGAIRA
A konfliktus az élet velejárója. A fizikai életbenmaradásért vívott harc a teljes élővilágot mozgató ösztönző erő. A konfliktusokból a társas túlélés is sokat profitál. Ezért nem gondoljuk, hogy a konfliktus önmagában szükségszerűen pozitív vagy negatív lenne: a konfliktussal való bánásmód határozza meg, hogy azt megszégyenítő vagy felemelő társas tapasztalatként éljük meg és tekintünk rá. A konfliktuskezelésre nem mint nehéz helyzetekben használható sablon-reakciókra és válaszokra tekintünk, hanem egy olyan működésmódként, amelyhez elengedhetetelen a kiegyensúlyozott személyiség, és az emberi viselkedés – így a saját és mások pozitív és negatív viselkedéseinek – mély megértésével kezdődik. Amikor ügyfeleinkkel hatékonyabb konfliktuskezeléseiken dolgozunk, munkánk fókuszában a szilárd személyes filozófia, a nyitott attitűd, és a magabiztos személyiség áll.