Az üzenet eljuttatása
PREZENTÁCIÓ, TÁRGYALÁS, MOTIVÁLÁS
- a prezentációk szerepe a szervezetben
- összpontosított beszéd
- célorientált prezentálás
- kapcsolatfelvétel a hallgatósággal
- világos üzenetek általi siker
- kapcsolatépítés tárgyalási helyzetekben
- célfókuszú tárgyalás
- önmagunk és mások motiválása
- érzelmek a döntéshozatalban
- a gyakorlás jelentősége
ÚGY MONDJA, HOGY MEG IS ÉRTSÉK
Minden szervezet számára kritikusan fontos mások meggyőzése és az együttműködés megalapozása a kölcsönösen ígéretes célok eléréséhez. Jóllehet a ‘partnerség’ a szervezetekben széleskörűen hangoztatott alapelv, mégis ritkán megnyilvánuló jelenség. A kommunikációs helyzetek a felszínen gyakran nyertes-nyertes játéknak tűnhetnek, valójában többé-kevésbé egyértelmű példái a nyertes-vesztes játékoknak. Csak azok képesek úgy eljuttatni az üzeneteiket, hogy azok valóban megérkezzenek és kifejtsék remélt hatásukat, akik mélységében értik az együttműködés jelentését, és képesek ehhez a minőséghez szükséges környezetet is megteremteni.