Stratégiaalkotás
EGYÉNI, CSOPORTOS, SZERVEZETI – VÍZIÓ, MISSZÓ, ÉRTÉKEK
- kik vagyunk? - identitás
- kivé váljunk? - vízió
- hol vagyunk? - környezet
- kik vannak még itt? - versenytársak
- mit akarunk? - cél
- miért fontos? - értékek
- mi áll rendelkezésre, ki támogathat? - erőforrások
- mire van szükség? -befektetés
- mi akadályozhatja a cél elérését? - kockázatok
- mi a teendőnk, és hogyan kivitelezzük ezt? - misszió
- honnan tudjuk, ha célt értünk? – mérföldkövek/siker
NEM ELÉG SIKERESNEK LENNI, TUDNI KELL, HOGYAN LETTÜNK AZOK
Ha Ön ma sikeres, akkor talán elég egyszer régen felfigyelt egy kibontakozó piaci trendre, vagy talán világos elképzelése volt arról, milyen irányú fejlődés várható. Talán a saját szakmai fejlődéséről is volt éles képe, és világos célok kitűzésével indult, hogy elérje a piacon elfoglalt helyét, egy folyton változó, fejlődő gazdasági környezetben.
Ha fejlődésnek ezen az útján szeretne tovább haladni, tisztában van azzal, hogyan tudja ezt megtenni? Mi a helyzet akkor, ha egy vállalat menedzsereként indítaná el a céget a siker felé vezető úton? Talán már van is kész stratégiája és tudja hogyan haladjon?
Érdemes fejben tartani, hogy minden stratégia annyit ér, amennyire mások értékesnek látják. A hirdetéseivel eléri ezt a célt? Felhasználóbarát a weboldala? Világosan közvetíti, mi szervezetének stratégiája?
Ahhoz, hogy a szervezet stratégiája és munkavállalói szakmai potenciálja is valóra válhasson, különösen fontos a kettő közötti kapcsolódási pontok megtalálása.